Czy pandemia to dobry czas na otwarcie sklepu pasmanteryjnego online?
Od ponad półtora roku świat zmaga się ze skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa. Kwarantanny, ograniczenia w transporcie lotniczym i morskim, oraz kolejne lockdowny w naturalny sposób uderzyły w podażową część gospodarki. Cięcia w produkcji, z nielicznymi wyjątkami, dotyczyły wszystkich branż, w tym odzieżowej i pasmanteryjnej. Gospodarka po trudnym czasie podnosi się i nadrabia stracony czas. Czy w takich warunkach warto podjąć się stworzenia sklepu pasmanteryjnego online, o którym marzyłaś?
Nowe rynkowe otwarcie dla biznesów online
Mijający czas nie był uprzejmy dla tradycyjnych sklepów. Liczne obostrzenia i ostrzeżenia powodowały, że, szczególnie w ciężkich miesiącach, stacjonarne punkty handlowe świeciły pustkami, a galerie handlowe zostawały całkowicie wyłączane z użytkowania. Problemy te w mniejszym stopniu dotknęły e-handel, pozwalając mu na dalszy rozwój. Nie zmieniło to również potrzeb klientów, którzy kontynuując trend z lat poprzednich, ruszyli na zakupy do internetu.
Kto kupuje przez internet?
Obecnie aż 73% internautów korzysta e-commerce i kupuje różne towary w internecie. Jest to liczba tym bardziej imponująca, że w roku 2019 było ich 62%, a w roku 2018 56%. Kierując się tym trendem, można spokojnie założyć, że w najbliższych latach niemal wszyscy użytkownicy internetu staną się również klientami e-commerce. Tezę tę dodatkowo wspiera demografia, ponieważ w grupie wiekowej 15 do 34 lat ponad osiemdziesiąt procent osób korzystających z sieci jest również klientami e-sklepów.
Dlaczego warto rozpocząć działalność sklepu pasmanteryjnego online już teraz?
Ponieważ właśnie teraz pojawiła się przestrzeń rynkowa dla nowych biznesów! Szybki przyrost nowych klientów e-commerce oraz zadyszka, którą złapał tradycyjny handel, są unikalną szansą na szybki rozwój nowych biznesów w internecie!
O ile dla sklepów stacjonarnych kolejne obostrzenia będą udręką, to dla naszego sklepu pasmanteryjnego online każde nowe ograniczenie będzie czynnikiem powiększającym bazę potencjalnych klientów! Dodatkowo pojawia się dużo osób, dla których zakupy online są nowością i nie mają oni jeszcze wyrobionych nawyków i marek internetowych, do których są przyzwyczajeni. Gdy odpowiednio się nimi zaopiekujemy, możemy stworzyć silną bazę stałych klientów, którzy z chęcią wrócą do nas po kolejne zakupy!
Wyprzedź konkurencję!
Obecna sytuacja otwiera szansę na przebicie się na rynku, ponieważ duzi gracze rynkowi nie są w stanie zagarnąć tak dynamicznie rozwijającego się rynku. Dodatkowo trudna sytuacja w logistyce, szczególnie tej lotniczej, zmniejsza wpływ dalekowschodniej konkurencji na nasz rynek wyrobów tekstylnych i pasmanteryjnych. Warto wykorzystać szansę, bo nie ma czegoś takiego jak zły moment na wejście do e-biznesu! Tak długo jak posiadamy plan, mamy rozpoznany rynek oraz wybraną grupę docelową, możemy śmiało budować nasze internetowe przedsiębiorstwo.