Jak założyć stronę na Facebooku?
Media społecznościowe można kochać lub nienawidzić. Niezależnie od naszych prywatnych preferencji, posiadając firmę, która ma się rozwijać – należy je mieć! Wybór tego idealnego jest łatwy – na Facebooku aktualnie jest zarejestrowanych 1,93 MILIARDA aktywnych użytkowników dziennie. Facebook jest elementem codziennej rutyny jednej czwartej ludzkości! By jednak wykorzystać go w działaniach promocyjnych i marketingowych potrzebujesz właściwego narzędzia – strony na Facebooku.
Facebook to zdecydowanie jedno z najważniejszych mediów społecznościowych. Według statystyk blisko dwie trzecie wszystkich internautów z niego korzysta, wchodząc na niego osiem razy dziennie. To potężna grupa bardzo zaangażowanych odbiorców! Pora się im bliżej przyjrzeć, ale zacznijmy od podstaw. Jak właściwie się nazywa nasz profil biznesowy na Facebooku?
Strona na Facebooku, fanpage, a może funpage? Która nazwa jest prawidłowa?
Historycznie strony na Facebooku nazywane były fanpage-ami. Zaowocowało to, w wyniku błędów pisarskich, powstaniem drugiej nieoficjalnej nazwy: funpage.
Obecnie w celu ujednolicenia nazewnictwa Facebook stosuje nazwę „Strona na Facebooku” (ang. Facebook Page). Jest to jedyna poprawna nazwa i pojawia się ona wszędzie w panelach administracyjnych, dokumentacji i centrum pomocy.
Dlaczego mój biznes potrzebuje Strony na Facebooku?
A czy Twój biznes potrzebuje rozpoznawalności? Klientów? Partnerów biznesowych i dostawców usług? Oczywiście! Właśnie Strona na Facebooku umożliwi Ci dotarcie do tych osób na wiele sposobów!
Dotarcie do nowych odbiorców
Dzięki ogromnej bazie użytkowników, Facebook to idealne miejsce na rozpoczęcie poszukiwań! Możesz się posłużyć osobami ze swojego otoczenia, obecnymi klientami i znajomymi. Poproś, by zaobserwowali Twoją Stronę na Facebooku i przekazali zaproszenia do obserwacji dalej! Łatwo obliczyć, że każda z osób mających po kilkuset znajomych może przekazać swoje polecenie ogromnej liczbie użytkowników, którzy udostępnią dalej, dalej i tak bez końca!
Utrzymanie kontaktu z potencjalnymi odbiorcami
Znalezienie osoby, która jest zainteresowana naszą propozycją, nie jest trudne, trudniejsze jest utrzymanie jej z nami w kontakcie tak długo, aż będzie miała potrzebę skorzystać z naszych usług. W tym celu stwórzmy pod szyldem naszej Strony grupę na Facebooku i regularnie wstawiajmy zarówno na niej, jak i na naszej Stronie informacje o aktualnościach, szczególnie te, które
potencjalnych klientów utrzymają w poczuciu wyjątkowości. W tym celu dobrze się sprawdzą promocje, rabaty i oferty ograniczone czasowo.
Grupy na Facebooku
Grupy na Facebooku to nic innego jak grupy dyskusyjne, do których zapraszamy (lub same zgłaszają się) osoby obserwujące. Ich wielką siłą jest to, że treści dodawane do takich grup są odnotowywane w powiadomieniach, dzięki czemu są bardzo angażujące i trudne do przegapienia.
Zbuduj swoją wiarygodność i profesjonalizm
Dla wielu użytkowników Internetu Facebook to właściwie cały Internet! Takie osoby szukając usług będą na podstawie recenzji i komentarzy wystawionych na stronie na Facebooku oceniać, czy jesteś firmą, którą warto wybrać.
Reklama na Facebooku
Facebook to ogromna rzesza ludzi z wszystkich zakątków świata i samodzielne dotarcie do nich może nie być proste. Sprawę zdecydowanie ułatwia płatna reklama, którą mogą wykorzystywać tylko posiadacze Stron na Facebooku. Tworząc reklamę wybieramy jaki rodzaj klienta nas interesuje i tylko u takich osób wyświetli się nasza reklama! Koniec ze smutnym spamowaniem: szybko, czysto i do celu!
Przekieruj ruch na własną platformę
Mając stronę internetową często borykamy się z problemem małego ruchu użytkowników, którzy w dodatku narzekają, że nie wiedzieli o nowych treściach na niej. Strona na Facebooku stanowi świetny sposób na przypominanie tym osobom, że udostępniliśmy nowe treści, wprowadziliśmy produkt lub usługę, które proponujemy na naszej własnej stronie www.
Szybki kontakt z klientami
Większość z użytkowników Facebooka korzysta również z czatu Messenger. Taki czat może być również założony dla naszej strony na Facebooku, dzięki czemu nie będziemy mieszać rozmów prywatnych z firmowymi. Dodatkową zaletę tego rozwiązania jest to, że posiadając czat możemy również zamieścić go na naszej stronie internetowej, dzięki czemu klienci będą mogli nam przesyłać wiadomości bezpośrednio ze strony www! Taki czat nie tylko buduje naszą pozycję szybko reagujących profesjonalistów, ale również jest świetnym źródłem leadów do dalszej pracy sprzedażowej.
Jak założyć stronę na Facebooku? Instrukcja krok po kroku!
Założenie strony na Facebooku jest proste. Wystarczą:
· konto na Facebooku
· link https://www.facebook.com/pages/create
· dane Twojej strony: nazwa, kategorie (hasła opisujące rodzaj Twojej działalności) i opis strony
Na koniec tylko klikasz „Utwórz stronę”! Gotowe! Dziecinnie proste! Facebook szybko się zmienia i może stać się coś niespodziewanego. Zajrzyj wtedy na https://www.facebook.com/business/help/ i zapytaj: jak utworzyć stronę na Facebooku?
Mam już stronę i co dalej?!
Po utworzeniu strony na Facebooku trzeba ją uzupełnić o podstawowe dane, które pozwolą na wyszukiwanie jej w wyszukiwarce. Szczególnie przydatne są tu:
· dane kontaktowe,
· adres (najlepiej oznaczyć się na mapie),
· nasz bios lub historia firmy,
· informacje specyficzne dla naszej działalności (usługi, twórczość, działalność społeczna itd.).
Warto się przyłożyć do uzupełnienia informacji specyficznych dla naszej aktywności, ponieważ inne kwestie interesują czytelników horrorów, a inne osoby szukające hydraulika czy poszukujące prawników do ochrony prawnej inwestycji. Warto tu też postawić na to, co wyróżnia nas na tle konkurencji.
Jak prowadzić stronę na Facebooku?
Twoja strona jest już w pełni funkcjonalna! Teraz wystarczy zapraszać obserwujących, tworzyć dla nich wpisy oraz inne treści i obserwować, co ich najbardziej przyciąga. Jak to robić? To będzie tematem kolejnego tekstu.