Jaką włóczkę polecamy na wiosenno- letnie robótki? Summer Faschion – inspiracje
Trudne słowa w świecie online – zobacz czy znasz
SŁOWNIK POJĘĆ
Jeśli czytając lub słuchając artykuły w internecie i nie wszystko rozumiesz.
Ten artykuł może Ci pomóc odnaleźć się w dziedzinie nowoczesnej sprzedaży i marketingu.
Krótko i na temat czego możesz nie znać i nie rozumieć postaram się podać w telegraficznym skrócie
DOMENA– to nasz unikalny adres, pod którym jest widoczna nasza strona www- internetowa, sklep czy blog. Moja to www.tasiemka.pl Jak kupujemy domenę warto zastanowić się nad jej końcówką czy ma być np.www.tasiemka.com czy pl. czy online. Jak szukamy dla nas domeny to powinna to być nazwa naszej firmy lub nazwisko np. www.hannawisniowska.pl Koszt domeny na rok to kwota ok 5-50 złotych
HOSTING-to usługa przechowywania i utrzymania strony na serwerze. Jest wiele firm, które zajmują się hostingiem, czyli dają możliwość umieszczenia twojej strony w przestrzeni internetowej. Koszt utrzymania strony rocznie to od 150 do 300 zł w zależności od wielkości potrzebnego miejsca w sieci.
CERTYFIKAT SSL-to zabezpieczenie twojego hostingu przed włamaniem i wyciekiem danych -jest konieczny, aby strona była bezpieczna dla wchodzącego klienta. Dostawca hostingu nad tym czuwa i co rok przypomina Ci o odnowieniu certyfikatu SSL.
PERSONA-to nasz wirtualny klient, osoba do, której kierujemy swój przekaz sprzedażowy czy marketingowy. Zaczynając naszą przygodę w sieci koniecznie musimy znać naszą PERSONĘ.
LEAD czyli nasza Persona po angielsku -potencjalny konsument lub firma, która wchodzi na naszą stronę czy w inny sposób styka się z naszą marką, albo inaczej szansa sprzedaży.
Mamy dwa rodzaje Leadów- Zimny Lead – to taki, który trafił do nas po raz pierwszy, nie zna nas,nic nie wie o naszym produkcie. Ciepły Lead – to taki który zetknął się z naszą marką kilka razy, jest wyedukowany w temacie naszego towaru czy usługi i dużo prościej skłonić go by został naszym klientem.
CRM– specjalny program do zarządzania klientami /leadami i sprzedażą. Pełen automatyzaji, można go połączyć ze swoim sklepem internetowym i programem sprzedażowym. Koszt w zależności od dostawcy, najczęściej abonament miesięczny od 30 zł w górę.
LANDING PEGE– tak zwana strona lądowania, czyli mała stronka zrobiona, aby zachęcić potencjalnego klienta do dalszego działania. Ma na celu zbierać adresy mailowe, przekierowywać na nasz sklep czy do naszego bloga. Na tej stronie umieszczamy wartościowe przydatne treści, a kończymy ją zachęceniem do dalszych działań np. zapisu do newslettera czy pobrania kolejnych ciekawych treści. To jeden ze sposobów na pozyskanie nowych leadów z internetu.
CTA -przycisk czy wezwanie do działania w formie prośby-zadzwoń teraz, zapisz się do newslettera, kup tutaj
NEWSLETTER -to jakby czasopismo, informator wirtualny, który wysyłamy do naszych klientów. Jego celem jest informowanie klientów o nowościach, edukowanie czy bezpośrednia sprzedaż
E_MAIL MARKETING– służy do tworzenia i podtrzymywania relacji z klientami, do informowania ich o naszych działaniach promocyjno-sprzedażowych. To tania forma przekazu informacji, szybka skalowalna i mierzalna. Ważne, żeby klient odczuwał zadowolenie i korzyść z zapisu na nasz newsletter.
CONTENT MARKETING– jedna ze strategi marketingowych polegająca na regularnym tworzeniu i dystrybucji atrakcyjnych i przydatnych treści dla naszej grupy odbiorców często są to przepisy, inspiracje ma on na celu przywiązanie i utrzymanie kontaktu z naszym klientem albo ocieplanie nowego LEADA.
RECYKLING TREŚCI– często stosowana praktyka przez twórców treści-contentu. Wracanie do starych artykułów, uaktualnianie ich czy wykorzystanie podobnej treści w wielu kanałach np.na blogu, na YouTubie czy w różnych mediach społecznościowych.
REMARKETING -to strategia marketingowa pozwalająca wrócić do klientów, którzy już zetknęli się z naszym sklepem czy dokonali zakupu i ponownie ich zachęcić, czy skłonić do CTA
LEJEK SPRZEDAŻOWY– czy zakupowy to droga, jaką firmy przeprowadzają klientów-leady sprzedażowe przez proces sprzedaży. Wygląd lejka zależy od tego kto i co sprzedaje, ale cel jest ten sam -sprzedaż.
MARKA– to wszystko, co Ciebie określa, wyróżnia w oczach Twojego odbiorcy, czyli nazwa, logo, znaki, symbole graficzne, kolory oraz przesłanie, które się z Twoją firmą kojarzy jak GRYCAN-lody od pokoleń czy znaczek Nike
BRANDING to właśnie budowanie świadomości marki-pokazywanie swojego wyróżnika. To nie tylko rozpoznawalność po znakach firmowych, ale także budowanie wśród klientów pozytywnych skojarzeń odczuć i emocji. Przez branding marka może wykreować dokładnie taki wizerunek, na jakim jej zależy.
SEO– to optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe, edycja kodu strony, dostosowanie jej pod wymagania wyszukiwarek czy zmieniające się algorytmy. Ma na celu poprawienie widoczności strony -zadanie dla specjalisty.
POZYCJONOWANIE– ma na celu wynieść naszą stronę na pierwsze strony wyszukiwarki Google, abyśmy się wyświetlali na jak najwyższej pozycji. Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników. Najczęściej zadanie dla agencji. Kwoty za pozycjonowanie zaczynają się od 1000 zł za miesiąc, ale można wydać tu dużo, dużo więcej
GOOGLE ADS-wcześniej GOOGLE AdWords-to kampanie reklamowe w internecie, które realizują określenie cele. Cele mogą być różne jak zwiększenie sprzedaży w danym sklepie, zwiększenie konwersji czy budowanie świadomości marki, zwiększenie ilości telefonów do firmy- co kto potrzebuje. Reklamy ukazują się jak chcemy -albo lokalnie, tylko w wyszukiwarce Google, a mogą również w pozostałej sieci reklamowej.
Koszt takiej kampanii to po pierwsze, jaki mamy budżet na daną kampanię np. 1500 zł na zdobycie nowych klientów, a po drugie 600 zł w górę dla kogoś, kto tę kampanię ogarnie, ustawi i poprowadzi. Można to zrobić samemu, żeby zaoszczędzić ale nie jest to proste, wymaga zagłębienia się w ten temat i wiele próbmów – ale oczywiście do zrobienia.
GOOGLE ANALITIKS– bardzo pomocne narzędzie do sprawdzania ilości klientów, którzy w danym okresie do nas zaglądali, jak do nas dotarli, co klikali, jak długo byli na stronie i wiele różnych informacji potrzebnych do badania skuteczności naszych działań. Koniecznie musi być podłączone do naszej strony, sklepu czy bloga.
KONWERSJA– to dokonanie przez naszego odbiorcę działań zgodnych z naszym celem. Kontrolowanie działań, jakie wykonał klient, wchodząc w reakcje z naszą stroną na skutek np.kampanii reklamowej wylicza współczynnik konwersji.
Przykładowo zapis do newsletera-jeśli taki był nasz cel reklamowy -to badamy konwersje-i tak z 10000 osób odwiedzających sklep 20 osób się zapisało to współczynnik konwersji wyniósł 2%. Dążymy, aby ten współczynnik był jak najwyższy.
Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam te pojęcia.
Wiem z doświadczenia, że za dużo trudnych słów zniechęca do dalszego zgłębiania tematu. Obecnie w mediach pojawia się coraz więcej fachowych czy angielskich określeń, albo w rozmowach i często wstyd się nam przyznać, że czegoś nie rozumiemy.