Pasmanteria w edukacji. Jak wykorzystać dodatki w kreatywnych zajęciach dla dzieci?

Jak zwiększyć sprzedaż?

Jak zwiększyć sprzedaż? Jest to kluczowy problem w każdym biznesie.
Na początek przedstawię sprawdzone dwie techniki, które na co dzień stosują korporacje czy duże sieci sklepów i wiele sklepów internetowych.
- Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa czy wiązana, polega na wykorzystaniu otwartego portfela klienta i odsprzedaniu mu coś powiązanego.
Przykład
-frytki, cola a najlepiej zestaw w McDonaldzie
-nici -to może igły do tego
-kawa oczywiście plus ciacho
-masaż twarzy to może dodatkowo maseczka ujędrniająca
-w sklepie internetowym kupujesz włóczkę, sklep podpowiada i pokazuje -szydełko, druty itp
Bardzo skuteczna metoda pod warunkiem, że stale stosowana wówczas przynosi efekty.
2. Up selling to sprzedaż uzupełniająca. Polega na merytorycznym przedstawieniu zalet produktu premium, podobnego lecz droższego w celu przekonania kupującego do zmiany decyzji. Chodzi o to, aby klientowi pokazać , że za niewielką dopłatą dostanie produkt dużo lepszej jakości.
Ta technika bardzo dobrze sprawdza się w sklepach internetowych gdzie klient nie czuje presji sprzedawcy. Sam wybiera i decyduje o produkcie lepszym, ale droższym.

Kolejne metody są również drogą do podniesienia sprzedaży.
Polegają na stałym zdobywaniu coraz większej bazy stałych klientów.
A. Staraj się zwiększać ilość osób, które mają kontakt, styczność czy bezpośrednio przychodzą do twojej firmy, im więcej osób o tobie usłyszy tym większa kupi produkt czy usługę. jakie są na to metody?
–reklama na ulicach, jeśli masz punkt stacjonarny-teraz sprzedają najlepiej reklamy, nieoczywiste, zabawne, zaskakujące np. rażącym błędem -muszą nas mocno zaskoczyć, żebyśmy na nie zwrócili uwagę.
–reklama w internecie-droga, ale jest często stosowana szczególnie w sklepach internetowych. Trzeba znać swojego klienta docelowego, żeby reklama była skierowana do wąskiej grupy osób, a nie do wszystkich.
–wizytówka w Google-Google Moja Firma -sprawdzony portal gdzie samemu można stworzyć wizytówkę ze zdjęciami, informacjami, filmami i godzinami otwarcia.
Szczególnie polecam, gdy szukamy klienta z okolic, widząc naszą wizytówkę na mapie Google klienci z okolicy łatwo was znajdą i do was trafią.
W poprzednim wpisie zobacz Czym jest Google Moja Firma
–reklama szeptana-jedna Pani drugiej pani-bardzo skuteczna pod warunkiem, że jest o czym opowiadać, bo wyszła z twojego sklepu czy salonu zachwycona obsługą, czy asortymentem
–media społecznościowe-wiem nie każdy lubi, ale wszyscy używają i jest to łatwy i tani sposób na dotarcie do klienta. Facebook szczególnie dzięki tematycznym grupą i łatwemu dotarciu do klienta z okolicy.
–pokazywanie się tam, gdzie jest Twój klient-na targach czy okolicznych festynach
–nawiązywanie współpracy z innymi podobnymi biznesami, które obsługują tego samego klienta co my, a nie są naszą konkurencją

B. Zwiększ konwersję czyli zamieniaj odwiedzających w kupujących.
Nie jest to łatwe, ale do zrobienia
– na początek wyjdź z tańszym produktem
– daj się poznać, edukuj, dziel się wiedzą -buduj wizerunek eksperta
– maksymalnie staraj się uprościć klientowi zakup, żeby nie wypadł na ścieżce zakupowej jak będzie zbyt zawiła
-dostosuj język komunikacji do klienta
-na każdym etapie zakupu poinformuj go o cenie. Cena to w dzisiejszym świecie to must have przy produkcie
– ofiaruj gwarancję satysfakcji lub zwrot produktu czy usługi
-wprowadź zachęcające karty stałego klienta -jeden produkt gratis
-wysyłka gratis -często kusi -a można ją skalkulować w produkcie
C. Zwiększ koszyk zakupowy stosując poznane na początku 2 techniki up i cross sellingu aby zwiększyć wartość jednorazowego zakupu.
D. Postaraj się zwiększać ilość odwiedzin klienta w Twoim sklepie
-daj mu rabat na kolejne zakupy
-w internecie stosuj remarketing-przypomina się klientowi, jaki sklep odwiedzał i że ma koszyk nie zrealizowany
-wprowadź abonament na swoje usługi, jeśli są cykliczne-fryzjer, kosmetyczka
-wprowadź dostawę gratis,
-odbiór np. zepsutego sprzętu od klienta
-przypominaj się na mediach społecznościowych
-organizuj dni wyprzedaży czy bezpłatnej wysyłki

Pamiętaj klienci cenią i wracają do firm, które ułatwiają życie klientowi
I na koniec niespodzianka
WIESZ, ŻE MOŻESZ ZWIĘKSZYĆ SWOJE OBROTY O 100%
Tak… jeśli zastosujesz te wszystkie 4 elementy ABCD, każdy podniesiesz o 20% to wynikiem będzie podniesienie sprzedaży o 100%. Powodzenia